Skip to main content

Ο Όμιλος

Διοικητικό Συμβούλιο

Το Διοικητικό Συμβούλιο είναι το ανώτατο όργανο διοίκησης του Ομίλου της Quest Συμμετοχών και έχει την ευθύνη της διοίκησης της εταιρείας, της διαχείρισης των περιουσιακών της στοιχείων και της πραγμάτωσης του σκοπού της. Επιπλέον, και σε συνεργασία με τη Διοίκηση των θυγατρικών εταιρειών, έχει την τελική ευθύνη για τη στρατηγική του Ομίλου, τη θέσπιση των προτεραιοτήτων, τις γενικές αρχές και τις πολιτικές του Ομίλου. Αποτελείται, σύμφωνα με το Καταστατικό της εταιρείας, από επτά (7) έως δεκατρία (13) μέλη, τα οποία διακρίνονται σε εκτελεστικά, μη εκτελεστικά και ανεξάρτητα.

Είναι ιδρυτής και βασικός μέτοχος της εταιρείας Quest Συμμετοχών. Η Quest Συμμετοχών, ιδρύθηκε το 1981 (ως Info-Quest), είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών (1998) και δραστηριοποιείται μέσω των θυγατρικών της, στον τομέα της πληροφορικής (Info Quest Technologies, iSquare, iStorm, Uni Systems, FoQus), στο ηλεκτρονικό εμπόριο (www.you.gr), στις ταχυμεταφορές (ACS Courier Services), στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (Quest Energy) και στα προϊόντα και υπηρεσίες κλιματισμού (Clima Quest).

Διετέλεσε Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΣΕΒ - Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (2014-2020), είναι επίτιμος Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ) και μέλος ΔΣ του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).

Σπούδασε Μηχανολόγος-Ηλεκτρολόγος στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και είναι κάτοχος Master στη Θερμοδυναμική από το Πανεπιστήμιο του Birmingham της Μεγάλης Βρετανίας.

Η Έφη Κουτσουρέλη σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οικονομικά στο Deree College. Ανέπτυξε δική της επιχειρηματική δραστηριότητα στον τομέα του εμπορίου και συνεργάσθηκε με την Info-Quest από το ξεκίνημά της με μετοχική σχέση μέχρι το 1984 που ιδρύθηκε η ΑΕ, οπότε διετέλεσε και ιδρυτικό μέλος της εταιρείας. Ασχολήθηκε με διάφορους διοικητικούς τομείς της εταιρείας συμβάλλοντας στην ανάπτυξη και στο μετασχηματισμό της σε Όμιλο εταιρειών με δραστηριότητες στους τομείς της Πληροφορικής και της Ψηφιακής Τεχνολογίας, στις Ταχυδρομικές Υπηρεσίες και στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Επί σειρά ετών διηύθυνε τον τομέα Marketing Επικοινωνίας των δραστηριοτήτων του τομέα της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών, ενώ σήμερα διατηρεί τη θέση της Υπεύθυνης Εταιρικών Υποθέσεων και Επικοινωνίας των εταιρειών του Ομίλου. Το 2013 ανέλαβε ως Πρόεδρος της Επιτροπής Δ.Σ. για την ανάπτυξη του θεσμού ΕΚΕ και της Βιώσιμης Ανάπτυξης στις εταιρείες του Όμιλου. Από το 2015 είναι Αντιπρόεδρος Δ.Σ. της Quest Συμμετοχών και Μέλος Δ.Σ. των εταιρειών του Ομίλου, ενώ την περίοδο 2007-2010 διετέλεσε μέλος στο Δ.Σ. του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος (ΣΕΠΕ). Επίσης είναι μέλος Δ.Σ. σε διάφορους Οργανισμούς και Φιλανθρωπικά Ιδρύματα.
Ο κ. Ν. Καραμούζης κατέχει τη θέση του Προέδρου της Grant Thornton, Ελλάδος, είναι Σύμβουλος Διοίκησης της Eurobank Ergasias Α.Ε. μέλος Δ.Σ. της Eurobank Cyprus LTD και της Eurobank Private Bank Luxembourg S.A. Είναι Πρόεδρος του Hellenic Advisory Board, South East European Studies at Oxford (SEESOX), St Antony’s College, Oxford University, Μέλος του Advisory Board της διαΝΕΟσις, Αντιπρόεδρος Διοικούσας Επιτροπής στον Οργανισμό Προώθησης Εναλλακτικών Μεθόδων Επίλυσης Διαφορών (ΟΠΕΜΕΔ), Μέλος Δ.Σ. του Ιδρύματος Ωνάση, Μέλος Δ.Σ. στο Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (Ι.Ο.Β.Ε.), Μέλος Συμβουλευτικής Επιτροπής Φιλανθρωπικού Οργανισμού «Αποστολή», Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Μέχρι το Μάρτιο 2019 διετέλεσε Πρόεδρος Δ.Σ. της Eurobank Ergasias A.E. και Πρόεδρος Δ.Σ. της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών. Στην Eurobank Ergasias A.E. ήταν επίσης Πρόεδρος της Επιτροπής Στρατηγικού Σχεδιασμού και μέλος στην Επιτροπή Κινδύνων και Επιτροπή Υποψηφιοτήτων, του Νομικού Επιστημονικού Συμβουλίου της Τράπεζας. Κατείχε τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στην GENIKI Bank και του Συμβούλου Διοίκησης & Μέλους της Επιτροπής Στρατηγικού Σχεδιασμού του Ομίλου Τράπεζας Πειραιώς. Έχει διατελέσει Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank, επικεφαλής για τις δραστηριότητες του Wholesale Banking επί 14 χρόνια, Υποδιοικητής στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, Πρόεδρος της ΕΤΕΒΑ, Υποδιοικητής στην ΕΤΒΑ, Διευθυντής στη Διεύθυνση Συναλλάγματος στην Τράπεζα της Ελλάδος και Σύμβουλος στην Ομοσπονδιακή Τράπεζα του Cleveland των Ηνωμένων Πολιτειών και Αντιπρόεδρος Δ.Σ. του ΣΕΒ. Είναι Ομότιμος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Κάτοχος πτυχίου στα Οικονομικά, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Master Degree στα Οικονομικά, American University, Η.Π.Α. και Διδακτορικού Διπλώματος (Ph.D.) με εξειδίκευση σε Θέματα Νομισματικής Πολιτικής & Διεθνών Οικονομικών, Pennsylvania State University, Η.Π.Α..
Ο Απόστολος Γεωργαντζής κατέχει τη θέση του Διευθύνοντος Σύμβουλου της εταιρείας Quest Συμμετοχών A.E. από τα τέλη του 2015 και τη θέση του Διευθύνοντος Σύμβουλου τςη εταιρείας ACS Α.Ε.Ε. από τα τέλη το 2003, ε. Έχει σπουδάσει Μηχανολόγος Μηχανικός στο Imperial College of Science Technology and Medicine (Μεγ.Βρετανία) όπου και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές και από το οποίο κατέχει BΕng και MSc. Έχει εργαστεί και διατελέσει ως στέλεχος, ελεύθερος επαγγελματίας και επιχειρηματίας σε διάφορες θέσεις στους τομείς των κατασκευών, επενδύσεων και της πληροφορικής. O Α. Γεωργαντζής γεννήθηκε στον Πειραιά το 1968, μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά, είναι παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών.
Ο κ. Μπιτσάκος γεννήθηκε το 1959. Σπούδασε Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, είναι απόφοιτος του ετήσιου ΜΒΑ course της ΕΕΔΕ και του επίσης ετήσιου Magazine Management Certificate της FIPP. Διαθέτει εμπειρία από διάφορους επαγγελματικούς τομείς (υπηρεσίες, εμπορία, βιομηχανία, μέσα ενημέρωσης) και έχει υπηρετήσει στο παρελθόν τις Διευθύνσεις Οικονομικού, Διοικητικού ως C.E.O. και C.F.O.. Από το 2003 έως και τις αρχές του 2007 είχε τη θέση του Γενικού Οικονομικού και Διοικητικού Διευθυντή στον Όμιλο Quest Συμμετοχών και από το 2007 έως Φεβρουάριο 2010 κατείχε τη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου στις εταιρείες ΔΑΦΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ και ΝΙΚΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ.
Ο κ. Λαμπρούκος είναι Διπλωματούχος Μηχανολόγος Μηχανικός (Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο), κάτοχος MBA (Manchester Business School), PhD και Post Doc (London Business School). Είναι ιδρυτικό μέλος και Πρόεδρος ΔΣ της εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων ΒΡΜ, μέλος ΔΣ και Πρόεδρος του audit committee της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ, Venture Partner στο Odyssey Venture Partner Fund, ιδρυτικό μέλος σε start ups υψηλής τεχνολογίας και μέλος ΔΣ του ΙΟΒΕ. Διετέλεσε Εντεταλμένος Σύμβουλος του Ομίλου INTRACOM Holdings, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου INTRACOM IT Services, Πρόεδρος ΔΣ των Αττικές Τηλεπικοινωνίες, INTRACOM Jordan, INTRACOM IT Services Denmark, Encode, καθώς και εκτελεστικό μέλος ΔΣ των INTRACOM Telecom, Hellas on Line, Intrakat, ΜΟΡΕΑΣ, κ.ά. Διετέλεσε Research Fellow στο London Business School, έκτακτος καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και έχει δημοσιεύσει επιστημονικές εργασίες σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά.
Μέλος του Ινστιτούτου Ορκωτών Ελεγκτών Αγγλίας και Ουαλίας FCA, ICAEW από το 1980, γεννήθηκε στο Λονδίνο και σπούδασε στην Αγγλία (απόφοιτος του Southgate College, Λονδίνο, με δίπλωμα σε Επιχειρησιακή Στρατηγική και Οικονομικά). Στέλεχος PwC Λονδίνου επί 13 έτη και PwC Ελλάδος (Αθήνα) επί 26 έτη.
PwC Ελλάδος 1994 μέχρι 2021 Εταίρος της PwC Ελλάδος επί 23 έτη και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής επί 15 έτη, κάτοχος διαφόρων θέσεων ως επικεφαλής.
Επικεφαλής του τμήματος Ελέγχου και Υπηρεσιών Διασφάλισης (audit & assurance) της PwC Ελλάδος (2009 έως 2015) με περίπου 450 ελεγκτικούς πελάτες και 320 άτομα προσωπικό. Συνολικά υπεύθυνος για την εξυπηρέτηση των πελατών αυτών μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονταν οι μεγαλύτερες εταιρίες στο κλάδο του εμπορίου, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, βιομηχανίες και ναυτιλιακές εταιρείες. Επικεφαλής του ετήσιου ανεξάρτητου τακτικού ελέγχου των οικονομικών καταστάσεων πελατών, μεταξύ και άλλων, ελληνικών τραπεζών. Tο 1994 ίδρυσε και ηγήθηκε αυτού μέχρι το 2009 το τμήμα συμβουλευτικών υπηρεσιών της PWC, σχετικά με εξαγορές, συγχωνεύσεις και χρηματοδοτήσεις (Deals Advisory) οδηγώντας το τμήμα σε ηγετική θέση στον ελληνικό χώρο.
Σύμβουλος σε εταιρίες τόσο του τραπεζικού όσο και άλλων κλάδων, και ποικίλα είδη συναλλαγών, όπως διασυνοριακές εξαγορές και επενδύσεις ξένων επενδυτών (PE funds) στην Ελλάδα. Ίδρυσε και ηγήθηκε της ειδικής μονάδας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών μη εξυπηρετούμενων τραπεζικών δανείων (NPL Advisory). Σύμβουλος προς των ελληνικών τραπεζών και αλλοδαπούς αγοραστές σχετικών δανειακών χαρτοφυλακίων.
Επικεφαλής της μονάδας Πελατών & Αγορών (Clients & Markets) της PwC (2015 έως 2021) υποστηρίζοντας όλα τα τμήματα PwC Ελλάδος και του εξωτερικού για την ανάπτυξη και υλοποίηση νέων εμπορικών στρατηγικών προς εξυπηρέτηση των σχετικών πελατών της PwC Ελλάδος. Ασχολήθηκε με την προώθησή και ανάπτυξη της καλής εταιρικής διακυβέρνησης διοργανώνοντας σεμινάρια απευθυνόμενά προς τα μέλη των διοικητικών συμβούλιων ελληνικών εισηγμένων εταιριών και σε συνεργασία με το ICAEW και το Non-Executive Directors Association (NEDA) του Ηνωμένου Βασιλείου.
Μέλος της Ελληνικής Λέσχης μη-εκτελεστικών μελών διοικητικών συμβούλιών. PwC Ηνωμένου Βασιλείου, Βερμούδων, και Ηνωμένων Πολιτειών (από 1981 μέχρι 1994) 1986 μέχρι 1994 – PwC Λονδίνου: τμήμα συμβουλευτικών υπηρεσιών “Deals Advisory” και αναδιαρθρώσεων κεφαλαίων Debt Advisory, περιλαμβανομένων διαφόρων έργων στις Ηνωμένες Πολιτείες 1981 μέχρι 1986 – PwC Λονδίνου: τμήμα ελέγχων με πολυεθνικούς πελάτες στον τραπεζικό, ασφαλιστικό και βιομηχανικό κλάδο, περιλαμβανομένων και 6 μηνών θητεία στην PwC Βερμούδων.
Μη-εκτελεστικές θέσεις σε διοικητικά συμβούλια
PQH - Μη εκτελεστικό μέλος ΔΣ από το 2016. H PQH είναι ο ενιαίος εκκαθαριστής των 17 ελληνικών τραπεζών υπό εκκαθάριση. Augmentor Fund – Προέδρος ΔΣ του “Alternative Investment Fund” από της ιδρύσεώς του στα τέλη 2020, το οποίο εποπτεύεται από το Cysec με αντικείμενο επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, φωτοβολταϊκα και αιολικά πάρκα στην Κύπρο και στην Ελλάδα.
Fresh-Life UG – Προέδρος της Συμβουλευτικής Επιτροπής από το 2020, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο της παιδικής διατροφής “Direct to Consumer” στην αγορά της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου. Campion School και St Catherine’s School – Επίτιμος μη εκτελεστικός οικονομικός διευθυντής στο ΔΣ του St Catherine’s School (1996 - 2003) και του Campion School (2008 – 2014), και τα δυο μη κερδοσκοπικά ιδρύματα.
Εθελοντικές υπηρεσίες
Παροχή υποστήριξης και συμβουλευτικών υπηρεσιών προς νεοσύστατες εταιρείες (Start ups), σχετικά με τον οικονομικό και στρατηγικό σχεδιασμό τους μέσω του προγράμματος της PwC Corporate Responsibility.
Μέλος του εποπτικού συμβουλίου του Ινστιτούτου Ορκωτών Ελεγκτών Αγγλίας και Ουαλίας (ICAEW) από 2017 έως 2019 αντιπροσωπεύοντας τα μέλη της Ευρώπης και Ευρασίας.
Η Μαρία Δαμανάκη γεννήθηκε στην Κρήτη (31 Μαΐου 1952). Σπούδασε και αποφοίτησε με άριστα από το τμήμα Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Έκανε επίσης σπουδές διάρκειας ενός έτους για ζητήματα φύλου στο Πανεπιστήμιο του Lancaster. Μιλά Αγγλικά και Γαλλικά και έχει γράψει τέσσερα βιβλία για πολιτικά και Ευρωπαϊκά θέματα. Πολιτική σταδιοδρομία: Ενεργό μέλος της φοιτητικής αντίστασης εναντίον της δικτατορίας στην Ελλάδα (1970-1974). Μέλος του Κοινοβουλίου από το 1977 έως το 1993 και από το 2000 έως το 2009. Η πρώτη γυναίκα Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων. Πρόεδρος του Συνασπισμού της Αριστεράς και της Προόδου (1991-1993). Η πρώτη γυναίκα που διετέλεσε αρχηγός πολιτικού κόμματος στην Ελλάδα. Εργασιακή Εμπειρία: Pechiney Aluminum Industries – Μηχανικός (1974). Υπουργείο Οικονομικών της Ελλάδας. - Τμήμα Σχεδιασμού εισαγωγών – εξαγωγών (1975-1976). Helector S.A. - Επικεφαλής Τμήματος Ενέργειας και Διαχείρισης Αποβλήτων (2003-2004). Ευρωπαϊκή Επιτροπή: 2010–2014: Υπηρέτησε ως Επίτροπος για τις Θαλάσσιες Υποθέσεις και την Αλιεία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Υπό την ηγεσία της, η Επιτροπή υιοθέτησε νέα πολιτική αλιείας που επανάφερε το θαλάσσιο πληθυσμό σε υγιέστερα επίπεδα - από περίπου 5 βιώσιμα αποθέματα το 2010 σε 27 το 2015. Η συνέχιση της πολιτικής αυτής έφερε 15 εκατομμύρια επί πλέον τόνους ψαριών στη θάλασσα, 30% νέες θέσεις εργασίας και 2 δις δολάρια εισόδημα. Εισήγαγε την Ατζέντα για τη Γαλάζια Ανάπτυξη στην Ευρώπη, που εγκρίθηκε ομόφωνα από τα κράτη μέλη και δημιουργεί 1.6 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας και 750 δις δολάρια εισόδημα μέχρι το 2020, σε τομείς όπως ο παράκτιος τουρισμός, η ενέργεια των ωκεανών και η θαλάσσια βιοτεχνολογία. Θέσπισε τη νομοθεσία για τη δημιουργία του κοινού πλαισίου για το Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. The Nature Conservancy: Διετέλεσε Global Μanaging Director για τους Ωκεανούς (2014-2020). Είχε υπό την επίβλεψή της προγράμματα σχετικά με το θαλάσσιο χώρο σε 27 χώρες, σε όλες τις Ηπείρους. Καθοδηγούσε μια διεθνή ομάδα 50 ατόμων και ένα διεθνές δίκτυο με περισσότερα από 600 στελέχη, με στόχο την Προστασία των Ωκεανών και διεθνή προγράμματα για τη βιώσιμη διαχείριση της αλιείας και τη διαφανή διαχείριση του διεθνούς εμπορίου των αλιευμάτων, τη δημιουργία μεγάλων προστατευόμενων περιοχών και την αποκατάσταση των κοραλλιογενών υφάλων και άλλων οικοσυστημάτων καθώς και την κλιματική αλλαγή και τη συμβολή των ωκεανών στη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Το πρόγραμμα της TNC που αφορά τα "Γαλάζια Ομόλογα" και τα χρηματοοικονομικά εργαλεία ανταλλαγής κρατικού χρέους κέρδισε το 2019 στο διαγωνισμό του Ted-x το βραβείο καινοτόμων ιδεών που μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο (συνοδεύεται από χρηματοδότηση 27 εκ. δολαρίων) Διεθνείς Δραστηριότητες: Συμπροεδρεύει στο UN Sustainability Committee για τη Γαλάζια Ανάπτυξη και στο Συμβουλευτικό Δίκτυο High-Level Panel για τους Ωκεανούς που ιδρύθηκε από την Πρωθυπουργό της Νορβηγίας και 13 άλλους Πρωθυπουργούς από όλο τον κόσμο. Είναι μέλος της πρωτοβουλίας Friends of Ocean Commission του World Economic Forum. Είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Oxford Martin School Ocean Program του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, του Monaco Ocean Foundation, του Oceanographic Institute, του Maritime Regions Forum και του Marine Stewardship Council (MSC).

Η κα Ιωάννα Δρέττα, είναι απόφοιτος Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, με μεταπτυχιακά στο Imperial College London (MSc) και το Harvard Kennedy School (Master in Public Administration). Είναι CEO της Marketing Greece, εταιρεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) με σκοπό την προβολή της Ελλάδας διεθνώς. Στη διάρκεια της 20ετούς επαγγελματικής πορείας της, έχει διατελέσει σε θέσεις ευθύνης του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα σε διαφορετικούς τομείς οικονομικής δραστηριότητας, αναλαμβάνοντας το management σε σύνθετα περιβάλλοντα και καταγράφοντας θετικά αποτελέσματα. Από το 2011 η κα Δρέττα ασχολείται συστηματικά με τον τουρισμό και την προώθηση και προβολή της Ελλάδας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. Διευθύντρια του γραφείου της Υπουργού Τουρισμού το διάστημα 2012 με 2015 και στη συνέχεια, Σύμβουλος Στρατηγικής του Προέδρου ΣΕΤΕ, το 2017 ανέλαβε CEO στη Marketing Greece. Το Marketing Greece είναι οργανισμός προώθησης της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού παγκοσμίως και διενεργεί τις καμπάνιες προβολής της χώρας διεθνώς, για τις οποίες έχει κερδίσει πολλές διακρίσεις και βραβεία. Η κα Δρέττα είναι από το 2021 ανεξάρτητο μέλος του ΔΣ της ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

 

Ο κ. Πάνος Κυριακόπουλος από τον Ιούλιο του 2002 είναι Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Star Επενδυτικής Α.Ε, ενός ομίλου επιχειρήσεων με επενδύσεις στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και στην Τεχνολογία. Στον έλεγχο του ομίλου περιλαμβάνονται Τηλεοπτικοί σταθμοί, Ραδιοφωνικοί Σταθμοί, η εταιρία παραγωγής Green Pixel A.E, ιστοσελίδες, ο Χρυσός Οδηγός Α.Ε. και η εταιρία μετάδοσης ψηφιακού σήματος Digea A.E.
Παράλληλα είναι μέλος του Δ.Σ των εισηγμένων στο Χρηματιστήριο των ΗΠΑ ναυτιλιακών εταιρειών Euroseas Ltd, Eurodry Ltd, Πρόεδρος της Ένωσης Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας [ΕΙΤΗΣΕΕ] και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ). Έχει διατελέσει μέλος του Δ.Σ σε διάφορες εταιρίες όπως ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και ΑΓΕΤ Ηρακλής. Από τον Ιούλιο του 1997 έως τον Ιούλιο του 2002 ήταν Διευθύνων Σύμβουλος των Ελληνικών Ταχυδρομείων AE και μέλος του Διοικητικού της Συμβουλίου έως τον Δεκέμβριο του 2006. Από τον Αύγουστο 1996 έως τον Ιούλιο του 1997 διετέλεσε σύμβουλος στην Τεχνική Εταιρία ΑΤΕΜΚΕ ΑΕ. Από το Ιούλιο του 1986 μέχρι τον Ιούλιο 1996 ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της Globe Group Α.Ε με δραστηριότητα στους τομείς της Ναυτιλίας, της Κλωστοϋφαντουργίας και των Τροφίμων. Υπηρέτησε στον Ελληνικό Στρατό από τον Οκτώβριο του 1984 έως τον Ιούνιο του 1986. Ο κ. Κυριακόπουλος είναι πτυχιούχος Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός του Πανεπιστημίου Newcastle upon Tyne, Μ. Βρετανίας. Κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο (M.sc) στην Ναυπηγική και Μηχανολογία του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης (Μ.Ι.Τ), ΗΠΑ και μεταπτυχιακό τίτλο (ΜΒΑ) στην Διοίκηση Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Imperial College του Λονδίνου. Είναι 60 ετών, παντρεμένος και έχει δύο παιδιά. Μιλά Αγγλικά και Γαλλικά. Έχει τιμηθεί από την Ελληνική Δημοκρατία με τον Αστέρα Αξίας και Τιμής και με τον Σταυρό Α Τάξεως Αξίας και Τιμής. Επίσης του έχει δοθεί ηθική αμοιβή από τους Υπουργούς Μεταφορών & Επικοινωνιών και Εθνικής Οικονομίας για την θητεία του στα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Του έχει απονεμηθεί από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ο βαθμός του Ταξιάρχου επί τιμή.
Η Φιλίππα Μιχάλη είναι η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Allianz Ελλάδος, καλύπτοντας τη δραστηριότητα της εταιρείας σε Ελλάδα και Κύπρο. Είναι μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος και κατέχει τη θέση του Προέδρου της Επιτροπής Ανθρώπινου Δυναμικού. Επίσης είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και του Γενικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ). Προγενέστερα, διετέλεσε Επικεφαλής της Διεύθυνσης Market Management & Επικοινωνίας (από το 2011) και μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης της Allianz Ελλάδος (από το 2013). Πριν από τη μετάβασή της στον ασφαλιστικό κλάδο της Allianz, το 2009, αναλαμβάνοντας τη θέση της Υποδιευθύντριας Market Management και Υπεύθυνης Καινοτομίας, η Φιλίππα εργάστηκε για 10 χρόνια στη Διεύθυνση Επενδύσεων της Allianz ΑΕΔΑΚ, στη διαχείριση αμοιβαίων κεφαλαίων.
Το 2020, για 3η συνεχή χρονιά η Φιλίππα αναγνωρίστηκε από το περιοδικό Fortune ως μία από τις πιο Ισχυρές Ελληνίδες στις επιχειρήσεις για το 2019. Σπούδασε Χρηματοοικονομική & Τραπεζική Διοικητική στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει Master in Business Administration (ΜΒΑ) από το ALBA Graduate Business School. Είναι μητέρα δίδυμων αγοριών.
Ο κ. Ιωάννης Πανιάρας σπούδασε Πολιτικός Μηχανικός στο Imperial College (BSc, MSc) και Διοίκηση Επιχειρήσεων στο INSEAD (ΜΒΑ). Ο κ Πανιάρας είναι σήμερα Executive Director, Europe and Sustainability και εκτελεστικό μέλος του ΔΣ της Titan Cement International S.A. (Belgium), καθώς και εκτελεστικό μέλος ΔΣ και εντεταλμένος Σύμβουλος της Titan S.A. (Greece), υπεύθυνος για δραστηριότητες του Ομίλου στην Ελλάδα, Αλβανία, Βουλγαρία, Κόσσοβο, Βόρεια Μακεδονία και Σερβία. Ξεκίνησε την σταδιοδρομία του στην εταιρία συμβούλων μηχανικών KNIGHT PIESOLD με έδρα το Λονδίνο. Από το 1998 έως το 2015 κατείχε διευθυντικές θέσεις στον Όμιλο S&B Βιομηχανικά Ορυκτά και –μετά την εξαγορά– στην IMERYS, με έδρα την Ελλάδα και τη Γερμανία, ολοκληρώνοντας τη θητεία του εκεί ως Vice President του Τομέα δραστηριοτήτων της πρώην S&B και Διευθύνων Σύμβουλος της S&B Βιομηχανικά Ορυκτά Α.Ε.. Από τον Ιανουάριο 2016, ανέλαβε καθήκοντα Γενικού Διευθυντή Τομέα Ελλάδος & Διευθυντή Εταιρικών Υποθέσεων του Ομίλου ΤΙΤΑΝ, όπου σήμερα υπηρετεί ως επικεφαλής της γεωγραφικής περιοχής της Ευρώπης και της Βιώσιμης Ανάπτυξης του Ομίλου. Έχει υπηρετήσει σε πολλά ΔΣ. Ο κ Πανιάρας έχει αναπτύξει στην Ελλάδα και διεθνώς εκτενέστατη εμπειρία σε θέματα Βιώσιμης Ανάπτυξης. Στον Όμιλο ΤΙΤΑΝ, ως Executive Director, έχει την συνολική εποπτεία για θέματα βιώσιμης ανάπτυξης. Επίσης, από το 2016 έως το 2021 διετέλεσε Πρόεδρος του Δ.Σ. του Συμβουλίου ΣΕΒ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Το Συμβούλιο αυτό έχει ως στόχο την προαγωγή των αρχών της βιώσιμης ανάπτυξης στις επιχειρήσεις και την εκπροσώπηση των επιχειρήσεων στο δημόσιο διάλογο για τη βιώσιμη ανάπτυξη.
 

Αρμοδιότητες Οργάνων

To ΔΣ, ως ανώτατο όργανο διοίκησης της Εταιρείας, είναι κυρίως αρμόδιο για:

  • τον καθορισμό του οράματος, της αποστολής, των αξιών και της κουλτούρας της Εταιρείας,
  • τον σχεδιασμό και την παρακολούθηση της υλοποίησης της στρατηγικής της Εταιρείας και την έγκριση και παρακολούθηση του επιχειρηματικού σχεδίου της, με σκοπό την με βιώσιμο τρόπο προαγωγή του εταιρικού συμφέροντος και την προάσπιση των συμφερόντων όλων των ενδιαφερομένων μερών (stakeholders),
  • τη λήψη των αποφάσεων που αφορούν στη Διοίκηση της Εταιρείας, τη διαχείριση της περιουσίας της και την εν γένει επίτευξη του σκοπού της,
  • τον ορισμό και επίβλεψη του συστήματος Εταιρικής Διακυβέρνησης των διατάξεων 1 έως 24 του Ν. 4706/2020, και την περιοδική παρακολούθηση και αξιολόγηση, τουλάχιστον ανά τρία (3) οικονομικά έτη, της εφαρμογής και της αποτελεσματικότητάς του, προβαίνοντας στις δέουσες ενέργειες για την αντιμετώπιση τυχόν ελλείψεων,
  • τη διασφάλιση της επαρκούς και αποτελεσματικής λειτουργίας του συστήματος εσωτερικού ελέγχου αποβλέποντας ιδίως:
    • στη συνεπή υλοποίηση της επιχειρησιακής στρατηγικής, με την αποτελεσματική χρήση των διαθέσιμων πόρων,
    • στην αναγνώριση και διαχείριση των ουσιωδών κινδύνων που συνδέονται με την επιχειρηματική της δραστηριότητα και λειτουργία,
    • στην αποτελεσματική λειτουργία της μονάδας εσωτερικού ελέγχου,
    • στη διασφάλιση της πληρότητας και της αξιοπιστίας των στοιχείων και πληροφοριών που απαιτούνται για τον ακριβή και έγκαιρο προσδιορισμό της χρηματοοικονομικής κατάστασης της Εταιρείας και την κατάρτιση αξιόπιστων χρηματοοικονομικών καταστάσεων, καθώς και της μη χρηματοοικονομικής κατάστασης αυτής, σύμφωνα με το άρθρο 151 του Ν. 4548/2018,
    • στη συμμόρφωση με το κανονιστικό και νομοθετικό πλαίσιο, καθώς και τους εσωτερικούς κανονισμούς, τις πολιτικές και τις διαδικασίες που διέπουν τη λειτουργία της Εταιρείας.
  • τον καθορισμό της έκτασης της έκθεσης της Εταιρείας στους κινδύνους, που προτίθεται να αναλάβει στο πλαίσιο της επίτευξης του σκοπού της και ειδικότερα των μακροπρόθεσμων στόχων και της επιχειρησιακής της στρατηγικής,
  • την εξασφάλιση ότι οι ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις της Εταιρείας, η ετήσια έκθεση διαχείρισης και η δήλωση Εταιρικής Διακυβέρνησης, η ενοποιημένη μορφή τους, καθώς και η έκθεση αποδοχών των μελών του ΔΣ, συντάσσονται και δημοσιεύονται σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου και τα σχετικά λογιστικά πρότυπα,
  • την εισήγηση προς τη Γενική Συνέλευση (ή «ΓΣ») του διορισμού του ορκωτού ελεγκτή λογιστή ή ελεγκτικής Εταιρείας,
  • τον καθορισμό της πολιτικής βιώσιμης ανάπτυξης και της στρατηγικής ESG,
  • τον ορισμό των Επιτροπών που θα υποστηρίζουν το έργο του και την έγκριση των Κανονισμών Λειτουργίας τους,
  • την εποπτεία της υλοποίησης των αποφάσεών του από την εκτελεστική διοίκηση και τη συνολική παρακολούθηση και έλεγχο της απόδοσης της Εταιρείας και των διευθυντικών στελεχών,
  • τον καθορισμό των αρμοδιοτήτων του Διευθύνοντος Συμβούλου και του Αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου, καθώς και των εντεταλμένων συμβούλων όταν ορίζονται,
  • τον καθορισμό των κατάλληλων δομών, γραμμών αναφοράς και αρμοδιοτήτων για την επίτευξη των στόχων της Εταιρείας,
  • τη διασφάλιση της ομαλής διαδοχής των μελών του καθώς και των ανωτάτων στελεχών της Εταιρείας,
  • την αποτελεσματική λειτουργία του, τη συστηματική αξιολόγησή του ΔΣ ως ενιαίου οργάνου, των Επιτροπών και των μελών του καθώς και τη συνεχή βελτίωσή τους,
  • τη μέριμνα για τη σύμφωνη με την κείμενη νομοθεσία σύνθεση και λειτουργία του ΔΣ και των Επιτροπών του, καθώς και για τη συμμόρφωση με κάθε υποχρέωση ως αυτή απορρέει από την κείμενη νομοθεσία, καθώς και από τα εταιρικά έγγραφα και πολιτικές και διαδικασίες που το διέπουν καθώς και
  • τις λοιπές αρμοδιότητες όπως αυτές προβλέπονται βάσει του Καταστατικού της Εταιρείας, του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας της και της κείμενης νομοθεσίας.

Πέραν των ανωτέρω κατά βάση συλλογικών αρμοδιοτήτων, το ΔΣ μπορεί να αναθέτει την άσκηση μέρους ή όλων των εξουσιών διαχείρισης και εκπροσώπησης της Εταιρείας, εκτός από αυτές που απαιτούν συλλογική ενέργεια, σε ένα ή περισσότερα πρόσωπα, μέλη του ΔΣ, υπαλλήλους της Εταιρείας ή τρίτους, καθορίζοντας συγχρόνως και την έκταση αυτής της ανάθεσης.

 

Η θητεία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου είναι τριετής (3ετής), και παρατείνεται αυτόματα μέχρι την πρώτη τακτική Γενική Συνέλευση μετά τη λήξη της θητείας τους, η οποία δεν μπορεί όμως να περάσει την τετραετία.

Τα μέλη του ΔΣ μπορούν να επανεκλεγούν και είναι ελεύθερα ανακλητά. Υπό την επιφύλαξη των ανωτέρω, η θητεία του ΔΣ μπορεί να παρατείνεται μέχρι τη λήξη της προθεσμίας, εντός της οποίας πρέπει να συνέλθει η αμέσως επόμενη τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων της Quest Συμμετοχών.

Με μέριμνα του Προέδρου του ΔΣ, των Προέδρων των Επιτροπών και του Ανεξάρτητου Αντιπροέδρου, πραγματοποιούνται επιμέρους συναντήσεις των μελών του ΔΣ (executive sessions).

Στις συναντήσεις αυτές συμμετέχουν μέλη του ΔΣ, στελέχη της διοίκησης της Εταιρείας και των Εταιρειών του Ομίλου, τρίτοι (π.χ. ο ορκωτός ελεγκτής της Εταιρείας) και εξωτερικοί σύμβουλοι. Οι συναντήσεις περιλαμβάνονται στην ατζέντα του ΔΣ και προγραμματίζονται συνήθως στην αρχή ή στο τέλος της συνεδρίασής του.

Με μέριμνα του Ανεξάρτητου Αντιπροέδρου προγραμματίζονται κατ’ ελάχιστον δύο (2) συναντήσεις ετησίως μόνο των μη εκτελεστικών μελών του ΔΣ, με αντικείμενο συζήτησης:

  • Την παρακολούθηση της στρατηγικής της Εταιρείας και της υλοποίησής της, καθώς και την επίτευξη των στόχων της.
  • Τυχόν θέματα που αφορούν στις επιδόσεις των εκτελεστικών μελών ΔΣ, συμπεριλαμβανομένης της παρακολούθησης και του ελέγχου των επιδόσεών τους.
  • Τυχόν θέματα που άπτονται της εταιρικής διακυβέρνησης της Εταιρείας.

Παράλληλα, με μέριμνα του Ανεξάρτητου Αντιπροέδρου συνέρχονται ειδικότερα τουλάχιστον μία (1) φορά ετησίως και τα ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη του ΔΣ ώστε να συντάξουν, ει δυνατόν από κοινού, την έκθεσή τους προς την Τακτική Γενική Συνέλευση της Εταιρείας, καθώς και άλλες εκθέσεις, εφόσον αυτό απαιτείται.
 

Το μέγεθος και η σύνθεση του ΔΣ επιτρέπουν την αποτελεσματική άσκηση των αρμοδιοτήτων του και αντικατοπτρίζουν το μέγεθος, τις δραστηριότητες και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης της Quest Συμμετοχών. Το ΔΣ αποτελείται από επτά (7) κατ’ ελάχιστον έως δέκα τρία (13) κατά μέγιστον μέλη, τα οποία δύνανται να είναι εκτελεστικά, μη εκτελεστικά και ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη.

H επιλογή, αντικατάσταση ή ανανέωση (ή μη) της θητείας των μελών ΔΣ διενεργείται βάσει της εγκεκριμένης από τη Γενική Συνέλευση Πολιτικής Καταλληλότητας μελών ΔΣ με στόχο την κατάλληλη και ποιοτική στελέχωση του ΔΣ για την αποτελεσματική εκπλήρωση των καθηκόντων του σύμφωνα με το επιχειρηματικό μοντέλο και τη στρατηγική της Εταιρείας. Τα ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη εκλέγονται από τη Γενική Συνέλευση ή ορίζονται από το ΔΣ σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 9 του Ν. 4706/2020, και κατά κανόνα αποτελούν τουλάχιστον το 50% των μελών του ΔΣ. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον προτάσσεται ειδικός λόγος που τεκμηριώνεται από την Εταιρεία θα μπορεί να είναι και λιγότερα, εφόσον όμως δεν υπολείπονται του ενός τρίτου (1/3) του συνολικού αριθμού των μελών του ΔΣ και σε κάθε περίπτωση δεν είναι λιγότερα από δύο (2).

Τα ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη του ΔΣ πληρούν τα κριτήρια ανεξαρτησίας όπως αυτά προβλέπονται στο άρθρο 9 του Ν. 4706/2020 και αναπτύσσονται αναλυτικά στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της Εταιρείας και στη Διαδικασία γνωστοποίησης τυχόν ύπαρξης σχέσεων εξάρτησης από τα ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη.

Το ΔΣ ορίζει την ιδιότητα των μελών του ως εκτελεστικών ή μη εκτελεστικών, περαιτέρω δε, αναρτά και τηρεί επικαιροποιημένες τις πληροφορίες και τα έγγραφα αναφορικά με την εκλογή των υποψήφιων μελών του (εκτελεστικών, μη εκτελεστικών και ανεξάρτητων μη εκτελεστικών), σύμφωνα με τα άρθρα 18 παρ. 1 και 4 παρ. 4 του Ν. 4706/2020.

Μετά τη συγκρότησή του σε σώμα, το ΔΣ εκλέγει, με απόλυτη πλειοψηφία μεταξύ των μελών του τους εξής:

  1. τον/την Πρόεδρο του ΔΣ,
  2. τον/την Αντιπρόεδρο ή περισσότερους του ενός,
  3. τον/την Διευθύνοντα/-νουσα Σύμβουλο,
  4. τον Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο ή και Εντεταλμένους Συμβούλους, εφόσον υφίστανται, και
  5. τα υπόλοιπα Μέλη.

Το ΔΣ συστήνει Επιτροπές που υποστηρίζουν το έργο του και εισηγούνται προς αυτό για τη λήψη των αποφάσεών του. Στο πλαίσιο του ΔΣ λειτουργούν σήμερα οι εξής Επιτροπές, των οποίων ο ρόλος και οι αρμοδιότητες αναλύονται στους αντίστοιχους Κανονισμούς Λειτουργίας τους:

  1. Επιτροπή Ελέγχου,
  2. Επιτροπή Ανάδειξης Υποψηφιοτήτων και Εταιρικής Διακυβέρνησης,
  3. Επιτροπή Αμοιβών,
  4. Επιτροπή Βιώσιμης Ανάπτυξης,
  5. Εκτελεστική Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού.

Το ΔΣ με σχετικές του αποφάσεις μπορεί να συστήνει και άλλες Επιτροπές.

Τέλος, το ΔΣ, εφαρμόζοντας βέλτιστες πρακτικές εταιρικής διακυβέρνησης, κατά τη διακριτική του ευχέρεια, διορίζει ως μέλη της Επιτροπής Ελέγχου και της Επιτροπής Αμοιβών μόνο ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη του.

Το ΔΣ υποστηρίζεται από Εταιρική Γραμματέα που διορίζεται από το ΔΣ και δεν είναι μέλος αυτού.

Ο Αντιπρόεδρος (ή οι Αντιπρόεδροι του ΔΣ αν ορισθούν περισσότεροι του ενός) αναπληρώνουν τον Πρόεδρο στα καθήκοντά του, στις περιπτώσεις που ο Πρόεδρος κωλύεται να τα εξασκήσει και γενικότερα όπου προβλέπεται από το Καταστατικό, τον Νόμο, τον Κανονισμό Λειτουργίας ΔΣ και τις λοιπές Πολιτικές και Διαδικασίες της Εταιρείας. Ο Αντιπρόεδρος ή οι Αντιπρόεδροι λειτουργούν ως σύνδεσμοι του Προέδρου με τα λοιπά μέλη του ΔΣ, ενώ συμμετέχουν σε συναντήσεις με μετόχους της Εταιρείας για συζήτηση θεμάτων που αφορούν στη διακυβέρνησή της. Ανεξάρτητα από τα ανωτέρω, στην περίπτωση που ο Πρόεδρος έχει εκτελεστικά καθήκοντα, το ΔΣ εκλέγει έναν τουλάχιστον Αντιπρόεδρο εκ των ανεξάρτητων μη εκτελεστικών μελών του, προκειμένου να συμβάλλει στην ανεξαρτησία της λειτουργίας του ΔΣ, την επαρκή πληροφόρηση των μη εκτελεστικών μελών του και την αποτελεσματική συμμετοχή τους στη διαδικασία εποπτείας και λήψης αποφάσεων. Ο Ανεξάρτητος μη εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του ΔΣ, πέραν των ως άνω καθηκόντων του έχει τις ακόλουθες ειδικότερες αρμοδιότητες:

  1. Ηγείται, σε συνεργασία με την ΕΑΥΕΔ, της διαδικασίας αξιολόγησης του Προέδρου από το ΔΣ, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη διαδικασία Αξιολόγησης του ΔΣ.
  2. Σε συνεργασία με τον Πρόεδρο του ΔΣ προγραμματίζει και συντονίζει τις επιμέρους συνεδριάσεις των μη εκτελεστικών μελών.
  3. Μεριμνά για την υποβολή των ετήσιων αναφορών και εκθέσεων των ανεξάρτητων μελών του ΔΣ στην τακτική ΓΣ της Εταιρείας.

Πέραν των ειδικότερων εκτελεστικών αρμοδιοτήτων που εκχωρούνται στον Διευθύνοντα Σύμβουλο και τον Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο βάσει των σχετικών αποφάσεων του ΔΣ, ο ρόλος τους στη λειτουργία αυτού είναι η ειδικότερη ευθύνη του συντονισμού των εισηγήσεων των εκτελεστικών μελών και άλλων ανωτάτων στελεχών της Εταιρείας και των Εταιρειών του Ομίλου που τίθενται υπόψιν του ΔΣ.

Κατόπιν πρότασης του Προέδρου του ΔΣ υπάρχει η δυνατότητα ορισμού ενός ή περισσοτέρων Εντεταλμένων Συμβούλων. Οι επιμέρους αρμοδιότητές του/τους προτείνονται από τον Πρόεδρο του ΔΣ και εγκρίνονται από το ΔΣ.